大阪 中之島美術館ミュージアムショップ dot to dot todayの運営を軸にキューレーションなど、アートを軸に様々なカルチャーをつなげるアートカンパニー SOUP。
OUWNでは、SOUPのロゴマークやネームカードをデザイン。SOUPのカンパニーコンセプトはスープという料理のように、ひとつの器の中でさまざまな具が混ざり合い引き立て合う。そして入る具によって色づき方も違い、多くの幅広い年代にも優しく受け入れられる。そのコンセプトのもの、SOUPという文字が、その受け皿をささえ、そこに丸いお皿があるとイメージができるデザインにしています。
人によってその「円」の中に見える色が変わる。繋がりによって「縁」が変わる。そのような気持ちでデザインしました。
About
OUWN was founded as a corporation in 2013 by Atsushi Ishiguro and Munechika Fujita. The name stems from our hope to foster interaction, dialogue, and feelings between our owns and yours ( "own" + "u" ) through designing.
In addition to art direction, OUWN’s activities extend into many different fields such as graphics, web, fashion, visual, logo, and other types of design.
With a variety of nice dialogue with you as a "dot", OUWN wishes that dots will connect down the road.