creative studio OUWN

About

OUWNwasfoundedasacorporationin2013.

Thename“OUWN”embodiesadesireforshareddialogue

andunderstandingbetweenyou(U)andus(OWN).

Centeringonartdirection,ourworkspansabroadrange

offields,includinggraphics,web,fashion,video,and

signagedesign.

Weexplorevariousmethodsofexpressionandalways

hopethat,throughourwork,wecanbringasmileto

someone,somewhere.

OUWNwasfoundedasa

corporationin2013.Thename“OUWN”

embodiesadesireforshareddialogue

andunderstandingbetweenyou(U)

andus(OWN).

Centeringonartdirection,ourwork

spansabroadrangeoffields,including

graphics,web,fashion,video,and

signagedesign.

Weexplorevariousmethodsof

expressionandalwayshopethat,

throughourwork,wecanbringasmile

tosomeone,somewhere.

Company outline

Name
Creative studio OUWN
Tel
03-6416-5311 [+81-3-6416-5311]
Location
Kubo Bldg. 501, 1-7-4, Ohashi, Meguro-ku,Tokyo,Japan. 153-0044
(Google maps)

Outline

1
General Planning and Production of Graphic Design
2
Planning of Production of CI・BI・VI
3
Development and Production of Various Types of Interface and Web Design
4
Planning, Support, and Production of Culture and Arts Business
5
Planning, Support, and Production of Event Business
6
The sale of goods and information using the Internet or communication systems
7
Planning, Production, and Sales of Publications
8
Planning, Production and Sales of Misc. Goods
9
Trademark Rights, Design Rights, and Copyright.
10
All business incidental to the preceding items

Main person

Creative Director / Art Director

Atsushi Ishiguro (Profile)

日本のアートディレクター、石黒篤史(Atsushi Ishiguro)。
東京生まれ。佐野研二郎氏主宰のMR_DESIGNを経て、「OUWN株式会社」を設立。

アートディレクションをはじめ、グラフィックデザイン、CI・サイン、コピー設計まで、多角的に企画・制作に携わる。設立当初より国内外のデザイン賞を多数受賞し、継続的に評価を得ている。芸術活動として「People and Thought.」(p-a-t.jp)なども精力的に展開。

デザインやアートの持つ底知れない可能性を探るべく、近年では大阪・中之島美術館のミュージアムショップ「dot to dot today」の運営、サロン特化型ヘアケアブランド「IPSCISS」の開発、アーツアンドクラフツなコンビニ酒店「TOBI SHOP」(KITTE大阪1F)の運営などにも関わることで、開発や対話、流通の現場を通じて、表現の本質に触れている。

さらに東京・池尻大橋に開店した居酒屋「OMA」ではオーナーを務め、開店1年でSummer Sonic Tokyoへの出店や、『東京カレンダー』の表紙掲載を果たすなど、デザイン領域にとどまらず活動は多岐にわたる。

石黒が代表を務める「OUWN(オウン)」は、「私たち=OWN」と「あなた=U」をつなぐ共感と共有を大切にするという意味を込めた造語。常にその想いを忘れず、デザインとリアルな現場、そしてカルチャーを掛け合わせながら、クリエイティブの最前線を走り続けている。

Atsushi Ishiguro is a Japanese art director, born in Tokyo.
After working under Kenjiro Sano at MR_DESIGN, he established OUWN Inc.

His work spans art direction, graphic design, CI and signage planning, and copywriting, engaging in a wide range of creative and strategic development.
Since the company’s founding, he has received numerous design awards both in Japan and internationally.
Alongside his commercial work, he also actively pursues artistic projects such as People and Thought. (p-a-t.jp)

In pursuit of the boundless potential of design and art, he has recently expanded into a variety of initiatives—operating the museum shop dot to dot today at the Nakanoshima Museum of Art in Osaka, developing the salon-specialized haircare brand “IPSCISS,” and managing TOBI SHOP, a craft-inspired convenience liquor store located on the first floor of KITTE Osaka.
Through direct involvement in product development, conversation, and the realities of distribution, he deeply engages with the essence of creative expression.

He also opened the izakaya OMA in Ikejiri-Ohashi, Tokyo, where he serves as owner.
Within its first year, OMA appeared at Summer Sonic Tokyo and was featured on the cover of *Tokyo Calendar* magazine—extending his creative expression far beyond the realm of design alone.

The name “OUWN” is a coined word that combines “OWN” (us) and “U” (you), expressing a desire for empathy and shared understanding.
Guided by that spirit, he continues to work at the creative forefront—blending design, real-world experience, and culture in everything he does.

Prize

2025
東京屋外広告コンクール(東京都知事賞)・ACC YOUNG CCREATIVITY COMPETITION (グランプリ)・日本パッケージデザイン大賞・Metro Ad Creative Award(審査員特別賞)・グッドデザイン賞(Waterfront POKEFLAT Quick)
2024
グッドデザイン賞(Waterfront POKEFLAT 2.0)
2023
JAGDA新人賞ノミネート・日本パッケージデザイン大賞(金賞)・Graphic Design in Japan 入選・東京 TDC 入選・NY Graphis Design 銀賞
2022
JAGDA 新人賞ノミネート・JAGDA 亀倉雄策賞 最終ノミネート・東京 ADC賞 ノミネート・Graphic Design in Japan 入選・ニューヨーク ADC賞 入選・東京 TDC賞 入選
2021
日本パッケージデザイン大賞(銅賞)・Graphic Design in Japan 入選・東京 ADC賞 入選・東京 TDC 入選・The One Show 入選・ニューヨーク ADC賞 入選
2020
NY Graphis Design(金賞&銀賞)・Graphic Design in Japan 入選・東京 TDC 入選
2019~
グッドデザイン賞・JAGDA 亀倉雄策賞 最終ノミネート・日本パッケージデザイン大賞・ニューヨークADC賞・The One Show・東京 TDC賞・ JAGDA ThisONE!選(水野 学 選)・Graphic Design in Japan・NY Graphis Design(金賞)・世界ポスタートリエンナーレトヤマ・K-Design Award(金賞)

Publication

デザインノート Premium Vol.100 今さら聞けない デザインのきほん|実例つきロゴのデザイン|Discover Japan 2018|文字のレイアウトで魅せる広告デザイン|MDN DESIGNERS FILE 2018|BranD 35th Magazine|デコレーション・グラフィックス|brilliant logo|デザイナーのアイデア戦略 発想を生み出すデザインのスケッチ実例集|NOVUM WORLD OF GRAPHIC DESIGN 03.17(ドイツ)|SYMBOLS IN GRAPHIC DESIGN(中国)|MDN DESIGNERS FILE 2017|イラスト×アイデア デザインコレクション|コピーが刺さる広告デザイン|販促ツールのデザインと展開、家族の心をつかむデザイン|キービジュアルで魅せるデザイン展開|デザイナー・プロの現場の創意工夫|こどもとデザイン-DESIGNS FOR KIDS|BLACK WHITE GRAY(中国)|BRAIN VOL.661|PRINT MATTERS|GRAPHIC DESIGN IN JAPAN 2015|DESIGN NOTE VOL.61|GIRLY DESIGN IDEA|DESIGN NOTE VOL.60|パーツ別・レイアウトスタイルブック|新しい価値を産み出す為のブランディングプロセス|名刺・封筒・ビジネス文具コレクション|MDN DESIGNERS FILE 2015、BRAIN VOL.653|Pen VOL.570|Pen No.368|オリジナルグッズデザインコレクション|GRAPHIC DESIGN 2014|新鋭デザイナー50組の仕事|BRAIN VOL.646|BRAIN VOL.645|MDN DESIGNERS FILE 2014|DESIGN NOTE VOL.52等。

Lecture

  • レストランOUWNのお皿(TOKYO DESIGNPLEX SHIBUYA/2025)
  • 会報『JAGDA Report』199号「ここまデでザイン2」公開取材
  • 東京工芸大学講義 ビジュアルと映像の力(OUWN 石黒篤史 × DRAWING AND MANUAL 川島真美)
  • THINK AND TALK “CREATIVE” #01 〜 0→1の生み出し方 / チームメイクの技法 〜 (nue 松倉早星 × OUWN 石黒篤史)
  • レストランOUWNのお皿(TOKYO DESIGNPLEX SHIBUYA/2022)
  • レストランOUWNのつなぐ料理(TOKYO DESIGNPLEX SHIBUYA/2019)
  • 「BOOK LAB TOKYO」書店スタートアップ 立ち上げの舞台裏(BOOK LAB TOKYO/2016)

Exhibition

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